Иммиграция, обучение и жизнь в австралии

Оценка шансов Объявления ASPC-timeline Дневники Проекты Реклама Вакансии

Like Tree1065Likes

Ответ
 
LinkBack Опции темы Поиск в этой теме
Старый 13.05.2009, 05:49   #451 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 13.05.2009
Из: Черкесск, Россия
Сообщений: 5
По умолчанию

Всем привет! Я тут новенькая и я только-только учусь писать сочинения на IELTS. Проверьте пожалуйста мой WRITING TASK 1

Задание: The diagram below shows how the Australian Bureau of Meteorology collects up-to-the-minute information on the weather in order to produce reliable forcasts.
Write a report for a university lecturer describing the information shown below.

Поехали...

Weather forecast plays a big role nowadays as people want to know what clothes they must wear the next day.

The system of weather prediction consists of four steps which I will describe below.

First of all, the information must be gathered. Weather chart makers get it from such sourses as satellites in the space, radars on the earth and drifting buoys on the sea.

Second of all, the most important part of forecasts must be done - specialists wok with photos taken by space apparatuses, look at images given by radiolocation devices and research diagrams and charts. Considering all above-mentioned, scientists make their deduction which will be sent to the computers. it is the third step on the way of getting accurate weather news.

Computer is responsible for giving a form to picked-up information which would be easy to assimilate for recievers.

The fourth last step is announce the results of meteorological work by means of mass media to people, who the work was being done for.

Слов 167

Не получилось ли сочинение суховатым (мой препод настаивает на том, что нельзя добавлять никаких эмоций от себя, чисто факты расписать) и правда, что перефраза играет большую роль?

Заранее спасибо всем, кто потратил на меня свое время. Жду объективной критики!
dinamitt вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.05.2009, 17:25   #452 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 16.08.2005
Из: Sydney
Сообщений: 21,919
Записей в дневнике: 14
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от dinamitt Посмотреть сообщение
Всем привет! Я тут новенькая и я только-только учусь писать сочинения на IELTS. Проверьте пожалуйста мой WRITING TASK 1

Задание: The diagram below shows how the Australian Bureau of Meteorology collects up-to-the-minute information on the weather in order to produce reliable forcasts.
Write a report for a university lecturer describing the information shown below.

Поехали...

Weather forecast plays a big role nowadays as people want to know what clothes they must wear the next day.
Вас report просили написать, с describing the information shown below, а Вы, пардон, сочинение на вольную тему написали.
__________________
____________
Цитата:
Сообщение от bolo83 Посмотреть сообщение
всезнающая дама предпенсионного возраста, которая сама непонятно как попала в Австралию
Maimiti_Isabella вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.05.2009, 19:01   #453 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 13.05.2009
Из: Черкесск, Россия
Сообщений: 5
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Maimiti_Isabella Посмотреть сообщение
Вас report просили написать, с describing the information shown below, а Вы, пардон, сочинение на вольную тему написали.
Долго думала над тем, что вы могли иметь в виду и решила, что я наверное ничего не понимаю! В задании была представлена схема, показывающая как происходит прогнозирование погоды и моя задача была описать этот процесс шаг за шагом.

Может вы поподробнее напишите, что не так, а то я совсем запуталась
dinamitt вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.05.2009, 19:23   #454 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 16.08.2005
Из: Sydney
Сообщений: 21,919
Записей в дневнике: 14
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от dinamitt Посмотреть сообщение
Долго думала над тем, что вы могли иметь в виду и решила, что я наверное ничего не понимаю! В задании была представлена схема, показывающая как происходит прогнозирование погоды и моя задача была описать этот процесс шаг за шагом.

Может вы поподробнее напишите, что не так, а то я совсем запуталась
Тогда 'пойдем другим путем'.
1. Мой комментарий остается в силе as far as the first sentence is concerned. - никакого отношения к заданию это предложение не имеет.
2. Вступления к заданию (Introduction) я так и не нашла. Второе предложение можно назавать лишь началом с началу
3. Свое отношение к первому, второму, третьему и двадцать седьмому я уже высказала в комментариях к пред. постам (не Вашим, естественно). За это Вам оценку не только не поднимут, но еще и как бы не снизили - бедный словарный запас.
4. Computer is responsible for giving a form to picked-up information which would be easy to assimilate for recievers - вообще ничего не поняла. Простите.
5. The fourth last step is announce the results of meteorological work by means of mass media to people, who the work was being done for.
В этом предложении 'страдает' sentence structure. Оценку могут снизить как за ошибки так и за readability.
6. - which I will describe below не несет никакой смысловой нагрузки, поэтому непонятно зачем оно вообще здесь.
7. Вас просили написать для профессора университета, а Вы - про одежду. Безусловно, это уход от ответа на вопрос, а, следовательно, вместе с совершенно неподходящим вступлением, и есть 'сочинение на вольную тему'.
8. Каким образом First of и all Second of all (а что это вообще такое?) connected? - я как-то не вижу никаих отношений между ними, т.е. нет здесь никаких причинно-следственных отношений, а есть 2 независимых друг от друга activities.

Все остальное - трудно судить не видя диаграмму.

А в общем - Вы в начале пути, поэтому для совершенства нет предела. Со временем 'набьете руку', и будете такие вещи выдавать не задумываясь.

Успехов.
__________________
____________
Цитата:
Сообщение от bolo83 Посмотреть сообщение
всезнающая дама предпенсионного возраста, которая сама непонятно как попала в Австралию

Последний раз редактировалось Maimiti_Isabella; 13.05.2009 в 20:24.
Maimiti_Isabella вне форума   Ответить с цитированием
Старый 13.05.2009, 20:32   #455 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 13.05.2009
Из: Черкесск, Россия
Сообщений: 5
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Maimiti_Isabella Посмотреть сообщение
Тогда 'пойдем другим путем'.
1. Мой комментарий остается в силе as far as the first sentence is concerned. - никакого отношения к заданию это предложение не имеет.
2. Вступления к заданию (Introduction) я так и не нашла. Второе предложение можно назавать лишь началом с началу
3. Свое отношение к первому, второму, третьему и двадцать седьмому я уже высказала в комментариях к пред. постам (не Вашим, естественно). За это Вам оценку не только не поднимут, но еще и как бы не снизили - бедный словарный запас.
4. Computer is responsible for giving a form to picked-up information which would be easy to assimilate for recievers - вообще ничего не поняла. Простите.
5. The fourth last step is announce the results of meteorological work by means of mass media to people, who the work was being done for.
В этом предложении 'страдает' sentence structure. Оценку могут снизить как за ошибки так и за readability.
6. - which I will describe below не несет никакой смысловой нагрузки, поэтому непонятно зачем оно вообще здесь.
7. Вас просили написать для профессора университета, а Вы - про одежду. Безусловно, это уход от ответа на вопрос, а, следовательно, вместе с совершенно неподходящим вступлением, и есть 'сочинение на вольную тему'.
8. Каким образом First of и all Second of all (а что это вообще такое?) connected? - я как-то не вижу никаих отношений между ними, т.е. нет здесь никаких причинно-следственных отношений, а есть 2 независимых друг от друга activities.

Все остальное - трудно судить не видя диаграмму.

А в общем - Вы в начале пути, поэтому для совершенства нет предела. Со временем 'набьете руку', и будете такие вещи выдавать не задумываясь.

Успехов.
Да, вы правы. Спасибо!
dinamitt вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.05.2009, 02:55   #456 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 07.05.2009
Из: Germany
Сообщений: 28
По умолчанию

посмотрите пожалуйста, мое сочинение, жду коментарий, оценок, принимаю любую критику, хочу научится писать эссе хорошо


In many countries children engaged in some kind of paid work. Some people regard this as completely wrong, while others consider it as valuable work experience, important for learning and taking responsibility.
What are your opinion on this?
 
All over the world children try to work. One group of people consider it is useless and others think it is a beneficial experience for them. I believe that it is good then children go to work.
First of all , due to work different qualities develop in children. They learn how to work and at the same time they get such quality as responsibility for what they do. Work organises them. Most children don´t understand their parents, that they have responsibility for the whole family. They earn some money to study their children, to buy products or cloths for them.
Moreover sometimes a child demands expensive toys. They don´t understand not every parents can allow an expensive toys (or computer)to children. When children go to work themselves, they realize all these problems.
For another thing, this work has to be a part-time one. Children should realise adult´s problems, but in spite of it they are still children. They have to study or meet their friends or just have free time for themselves.
Finally, the third but the most important issue. Governments in all countries should control children’s work. It isn´t a secret, that sometimes employers save their money, they exploit children, they pay them less money only because they are children, moreover in many countries it´s illegal to take children to work. However, employers do it, but they pay less. It can be different reasons, why children go to work, for instance , they want to help to their parents, because of financial situation in families. Therefore they have to go at early age for a work. Besides that they want to save up some money for computer or something else. So, a government has to control their work, that they are not exploited and paid less. It has to protect children’s rights.
To conclude, it´s difficult to judge whether work is good or not for children. If children are not exploited, they have enough free time and the government defences their rights, I think that work helps them to be more responsible, independent and good self-organized.
Sveta08 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.05.2009, 05:50   #457 (permalink)
Аватар для ОлегТ
 
Регистрация: 13.05.2009
Из: KLP,LT>>>SYD,AU
Сообщений: 242
По умолчанию

Здравствуй, попробую обьяснить некоторые ошибки
сразу бросается в глаза ошибка по структуре предложений. попробую как можно большее кол предложений пределать, для лучшего звучания. Начнём:
One group of people consider it is useless and others think it is a beneficial experience for them.
лично я не стал бы делить людей на группы, а сказал бы: some people

I believe that it is good then children go to work-здесь неособо понятно что имелось виду, скорее всего высказано мнение в сторону согласия, тогда должно звучать по другому: I believe that it is good for children to have work expirience.

at the same time they get a such quality - пропущено а

Work organises them - лучше избегать таких коротких предложений и присоеденить его к прошедшему- and work expirience makes them organized

They earn some money to study their children- They earn some money so their children could study

sometimes employers save their money, they exploit children-sometimes employers in order to save their money exploit children

they want to help to their parents-they want to help their parents

they have to go at early age for a work-they have to find work at early age

a government-the government

теперь по структуре параграфов: в каждом первом предложении параграфов боди лучше описать одну мысль, а в последующих предложениях её детализировать, что касаеться конклужона, то там просто надо повториться с высказанным утверждением вступительного параграфа, а вы начинаете опять задаваться вопросом хорошо это или плохо
высказал самые грубые ошибки как мне кажеться, может кто то дополнит этот список, а само сочинение я оценил бы на 5,5-6,0

Цитата:
Сообщение от Sveta08 Посмотреть сообщение
посмотрите пожалуйста, мое сочинение, жду коментарий, оценок, принимаю любую критику, хочу научится писать эссе хорошо


In many countries children engaged in some kind of paid work. Some people regard this as completely wrong, while others consider it as valuable work experience, important for learning and taking responsibility.
What are your opinion on this?
 
All over the world children try to work. One group of people consider it is useless and others think it is a beneficial experience for them. I believe that it is good then children go to work.
First of all , due to work different qualities develop in children. They learn how to work and at the same time they get such quality as responsibility for what they do. Work organises them. Most children don´t understand their parents, that they have responsibility for the whole family. They earn some money to study their children, to buy products or cloths for them.
Moreover sometimes a child demands expensive toys. They don´t understand not every parents can allow an expensive toys (or computer)to children. When children go to work themselves, they realize all these problems.
For another thing, this work has to be a part-time one. Children should realise adult´s problems, but in spite of it they are still children. They have to study or meet their friends or just have free time for themselves.
Finally, the third but the most important issue. Governments in all countries should control children’s work. It isn´t a secret, that sometimes employers save their money, they exploit children, they pay them less money only because they are children, moreover in many countries it´s illegal to take children to work. However, employers do it, but they pay less. It can be different reasons, why children go to work, for instance , they want to help to their parents, because of financial situation in families. Therefore they have to go at early age for a work. Besides that they want to save up some money for computer or something else. So, a government has to control their work, that they are not exploited and paid less. It has to protect children’s rights.
To conclude, it´s difficult to judge whether work is good or not for children. If children are not exploited, they have enough free time and the government defences their rights, I think that work helps them to be more responsible, independent and good self-organized.
ОлегТ вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.05.2009, 07:23   #458 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 07.05.2009
Из: Germany
Сообщений: 28
По умолчанию

ОлегТ, спасибо! учту ваши замечания
Sveta08 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 15.05.2009, 02:10   #459 (permalink)
Аватар для Grifffin
 
Регистрация: 18.05.2008
Из: Пятигорск
Сообщений: 410
Записей в дневнике: 1
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Sveta08 Посмотреть сообщение
посмотрите пожалуйста, мое сочинение, жду коментарий, оценок, принимаю любую критику, хочу научится писать эссе хорошо


In many countries children engaged in some kind of paid work. Some people regard this as completely wrong, while others consider it as valuable work experience, important for learning and taking responsibility.
What are your opinion on this?
Сочинение построено неграмотно по структуре. В принципе можно использовать 4 параграфа/довода но это уже излишнее. Теперь по пунктам:

1. Введение

Думаю что не стоит в ведении "явно" говорить о своей точке зрения (I believe that it is good then children go to work). Лучше что-нибудь типа:

On this essay I will try to discuss advantages of children work.

2. Первый довод.

Начало в общем-то нормально (я имею в виду структуру). Только затем следует следующий кусок,

Цитата:
Most children don´t understand their parents, that they have responsibility for the whole family. They earn some money to study their children, to buy products or cloths for them.
который совершенно не соответствует содержанию параграфа. Нужно продолжать развивать начатое (в начале параграфа)

3 Второй довод

Цитата:
Moreover sometimes a child demands expensive toys. They don´t understand not every parents can allow an expensive toys (or computer)to children. When children go to work themselves, they realize all these problems.
Первое предложение параграфа должна выражать тезис/идею. У вас он приблизительно следующий:
Moreover, children earn money and they can buy some expensive toys such as computer or mountain bike.

4 Третий довод
Цитата:
For another thing, this work has to be a part-time one. Children should realise adult´s problems, but in spite of it they are still children. They have to study or meet their friends or just have free time for themselves.
Параграф неправильный. Тут нужно вводить и описывать очередную идею (типа: дети приобретают опыт работы который может потом пригодиться в их карьере) и развивать ее. А у вас идут рекомендации по улучшению детских условий труда и выражение жалости к "бедным детям".

5 Четвертый довод. (для эссе в 250 слов совершенно лишний)

Цитата:
Finally, the third but the most important issue. Governments in all countries should control children’s work. It isn´t a secret, that sometimes employers save their money, they exploit children, they pay them less money only because they are children, moreover in many countries it´s illegal to take children to work. However, employers do it, but they pay less. It can be different reasons, why children go to work, for instance , they want to help to their parents, because of financial situation in families. Therefore they have to go at early age for a work. Besides that they want to save up some money for computer or something else. So, a government has to control their work, that they are not exploited and paid less. It has to protect children’s rights.
Как писал выше это лишний пораграф в данной структуре эссе. Да и содержание его также не соответствует требуемому. У вас в одном эссе поместились два маленьких. Первое (1 и 2 довод) на тему "Преимущества детского труда" и второе (3 и 4 довод) "проблемы детского труда и способы их решения".

Так не правильно.

6. Заключение

Цитата:
To conclude, it´s difficult to judge whether work is good or not for children. If children are not exploited, they have enough free time and the government defences their rights, I think that work helps them to be more responsible, independent and good self-organized.
Я бы написал так.

To sum up, if person starts his working life early he will have plenty of benefits. He becomes more responsible and self-organized. I think that it can give to children more chances in career and financial prosperity. (В заключении можно, и даже желательно делитья своим мнением).

Теперь немного о грамматике. Основная ваша проблема это то как вы формулируете предложения. Многие из них могут быть не понятны экзаменатору. Попробуйте писать более короткими предложениями. Вокабуляр у вас вроде бы нормальный (если писали без словаря). На 6 я бы не оценил.

Вам нужно больше практики и все получится. Удачи.
__________________
Don't give in without a fight (c) Pink Floyd
Grifffin вне форума   Ответить с цитированием
Старый 15.05.2009, 20:59   #460 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 07.05.2009
Из: Germany
Сообщений: 28
По умолчанию

Grifffin, огромное вам спасибо! так подробно все написали, буду исправляться! Сейчас подкорректирую следущий "шедевр"
Sveta08 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 16.05.2009, 00:26   #461 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 07.05.2009
Из: Germany
Сообщений: 28
По умолчанию

здравствуйте, посмотрите пожалуйста эту работу

Improvements in health, education and trade are essential for the development of poorer nations. However, the government of richer nations should take more responsibility for helping the poorer nations in such areas.
To what extent do you agree or disagree with this opinion?


There are important things such as health, education and trade for development of some society. The governments of advanced countries should pay more attention to the social and economic problems of poorer countries.
I think, at least three directions as health, education and trade are the basis for good developed countries.


The primary argument is for health. We know poor countries have problems with medicine itself. In most cases people live in bad sanitary conditions , they don´t follow the rules of hygiene or sometimes they don´t have an opportunity to drink clean water. In effect of these, different diseases spread very fast. Moreover a qualified doctor is a luxury in some areas. People can´t be examined in time and most diseases will not be treated. These are the cases of early death in poor countries. So, the heath is the first directions , which has to be developed in less developed countries.


For another thing is education. Illiterate people can´t develop their country. The should be able to read, count, to know history of their own country and others. Moreover many problems exist in countries only that people simply don´t have enough knowledge in different spheres to solve these problems. Uneducated people can be deceived easier . As we know from the history many leaders used people , who were illiterate and pressed or influenced on their decisions.

In addition to these is trade. From ancient times people have been buying and selling products. At first it was only “trade” relations, because there wasn´t money. However, people exchanged their goods. One region had good harvest that year, , but didn´t have spices at all, but other country or region vice versa had spices, but it was a lack of crops, so they exchanged their goods. Now it´s still important to have trades with others countries and havea benefit of it.


Finally, the basis for good developed country is developing heath system, educational and economic. The governments of richer countries, if they want to help poor countries, have to pay more attention to these directions.
 
 
Sveta08 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 16.05.2009, 17:03   #462 (permalink)
Аватар для Grifffin
 
Регистрация: 18.05.2008
Из: Пятигорск
Сообщений: 410
Записей в дневнике: 1
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Sveta08 Посмотреть сообщение
здравствуйте, посмотрите пожалуйста эту работу

Improvements in health, education and trade are essential for the development of poorer nations. However, the government of richer nations should take more responsibility for helping the poorer nations in such areas.
To what extent do you agree or disagree with this opinion?
Вы неправильно поняли задание и как следствие написали эссе на другую тему. За это на экзамене сильно снижают балы. Тема эссе сформулирована во втором предложении. Если немного перефразировать тему эссе то получается следующее:

"Богатые/преуспевающие нации должны помогать развивающимся странам в областях здоровья, образования и торговли. Согласны или нет."

А у вас получилось эссе(даже скорее сочинение) на тему "проблемы развивающихся стран".

Далее...

Вы пишите на жутком рунглише (это когда по-русски но английскими буквами) типа:
Сколько время? = how many watch? вместо What time is it?

Лучше пытайтесь использовать простые слова и фразы (но грамматически правильно построенные) вместо накрученных и неправильных.

Теперь по написанному эссе:

Цитата:
There are important things such as health, education and trade for development of some society. Advanced countries should pay more attention to the social and economic problems of developing countries.
I think, at least three directions as health, education and trade are really important for poor countries.


First of all, health is a main problem for poor countries. We know poor countries have problems with medicine. In most cases people live in bad sanitary conditions , they don´t follow the rules of hygiene or sometimes they don´t have an opportunity to drink clean water. As a result of this, different diseases spread very fast. Moreover a qualified doctor is a luxury in some areas. People can´t get medical care quickly and most diseases will not be treated. That is why people in such countries died early. So, the heath is the first directions , which has to be developed in less developed countries.


Lack of education has negative influence on poor countries developing. Illiterate people can´t develop their country. The should be able to read, count, to know history of their own country and others. Majority of the people in such countries are unskilled and it may create some social and economic problems. Uneducated people are trustful . As we know form the world history, they easy can be abused by national leaders.

Furthermore, trade is essential for economics of developing country. From ancient times people have been buying and selling goods. At first it was only “trade” relations, because money was not invented at that time. However, people exchanged their goods. For example, if one tribe had good harvest, they can exchange part of it for iron or stone tools. Now it´s still important to have trades with others countries and have a benefit of it.


Finally, the basis for good developed country is developing heath system, educational and economic. It would be better for rich countries to pay more attention in this areas, if they want to help poor countries.
В официальной переписке запрещено(или весьма нежелательно) использовать сокращения типа is’t don’t can’t и т.д. Их можно использовать только в первом задании в неофициальном «письме другу».

Еще сотня сочинений (я не шучу) и все получиться.
__________________
Don't give in without a fight (c) Pink Floyd
Grifffin вне форума   Ответить с цитированием
Старый 16.05.2009, 18:55   #463 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 12.10.2008
Из: ::1
Сообщений: 13
По умолчанию

проверьте плиз, задание по первому таску.
the map below is of the town of garlson. a new supermarket is planned for the town. The map shows two possible sites for the suppermarkets.summarise the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.



The map describe the town of Garlsdon. That place have nearly 65,000 dwellers and three neighbor areas, like Hindon on the north-west detection until 12 km with 10 thousand population as well as Bransdonon the south-west way on the road which have where lives around fifteen thousand people's and Cransdon on the south-east detection with 29,000 citizen. However Garlson place have three type of zones, it's central zone where crossing three mine inter area roads, the railway which connected Hindon between Cransdon places and a new market which is planned made at soon as well as around central zone in the town of Garlsdon contains housing zone which have the most of space then another in that place besides on the north and south dominated a few industry zones. More over on the way to Hindon place it this area will be another new market building in the future.
kaktyc вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 01:13   #464 (permalink)
Аватар для Captain America
 
Регистрация: 26.04.2009
Из: Россия (не Москва)
Сообщений: 75
По умолчанию

Люди! Проверьте пожалуйста это эссе. Буду премного благодарен.

Do migration from the developing world to the developed world become positive for fich countries? Argue for and against the opinion above. (тема была на русском. Как смог так и сформулировал).

Nowadays gap between rich and poor countries is great. Some of developed countries allow to migrants from developed countries live and work on their territory. Some people think that it can bring only benefits to their country. Others claim that migrants are cause of different social and economic problems. On this essay I will try to discuss positive and negative aspects of immigration in rich countries.

On the one hand, migrants can bring a lot of advantages. They are more active then local people. They can work on low paid positions which are mot popular for natives. Moreover, governments of some countries control education level of future emigrants. It allows getting highly educated skilled persons. Most of such immigrants are more intelligent then average native person. In addition to this, population in the majority of the rich countries is constantly decreasing. In this case immigration may solve this problem.

On the other hand, immigration may create some problems. Some of them do not know native language. They have less chances to get a good job. Therefore, they may commit crime or become unemployed and getting social help from the country. All of this may negatively influence economic of the country. What is more, some immigrants prefer live close to their compatriots. As a result they do not integrate in local culture and may be reason or source of ethnic fights.

To sum up, I think that immigration have a lot of adventures. Unfortunately in some cases it may create some problems in society. Anyway government of wealthy country easy can avoid some of them if it will effectively control immigration.

267 слов. Написано за 40 минут. Писалось на стандартном бланке, карандашом. Орфографические ошибки исправил когда набирал в ворде. На сколько это вообще тянет?
Captain America вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 01:42   #465 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 05.05.2009
Из: Россия
Сообщений: 23
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
Люди! Проверьте пожалуйста это эссе. Буду премного благодарен.

Do migration from the developing world to the developed world become positive for fich countries? Argue for and against the opinion above. (тема была на русском. Как смог так и сформулировал).

Nowadays gap between rich and poor countries is great. Some of developed countries allow to migrants from developed countries live and work on their territory. Some people think that it can bring only benefits to their country. Others claim that migrants are cause of different social and economic problems. On this essay I will try to discuss positive and negative aspects of immigration in rich countries.

On the one hand, migrants can bring a lot of advantages. They are more active then local people. They can work on low paid positions which are mot popular for natives. Moreover, governments of some countries control education level of future emigrants. It allows getting highly educated skilled persons. Most of such immigrants are more intelligent then average native person. In addition to this, population in the majority of the rich countries is constantly decreasing. In this case immigration may solve this problem.

On the other hand, immigration may create some problems. Some of them do not know native language. They have less chances to get a good job. Therefore, they may commit crime or become unemployed and getting social help from the country. All of this may negatively influence economic of the country. What is more, some immigrants prefer live close to their compatriots. As a result they do not integrate in local culture and may be reason or source of ethnic fights.

To sum up, I think that immigration have a lot of adventures. Unfortunately in some cases it may create some problems in society. Anyway government of wealthy country easy can avoid some of them if it will effectively control immigration.

267 слов. Написано за 40 минут. Писалось на стандартном бланке, карандашом. Орфографические ошибки исправил когда набирал в ворде. На сколько это вообще тянет?
По грамматике.
С артиклями косяки, ну да это, вроде, говорят, что неважно.
On the other hand, IMMIGRANTS may create some problems. Раз мы дальше говорим о "них", а не о процессе иммиграции.
С порядком слов тоже косячки, типа may negatively influence = may influence negatively, in some cases it may create some problems = it may create some problems in some cases (кстати 2 раза подряд some), government of wealthy country easy can avoid some of them = the government of wealthy countrIES can avoid some of them easily.
Prefer live = prefer TO live.
that immigration have a lot of adventures - эт тут просто очепятки, да? that immigration haS a lot of advANTAGES.

Мне кажется, неплохо, но я в систему оценивания еще толком не въехала, пусть кто-нить поопытнее подскажет
Насколько тут втолковывали выше знающие люди - надо НЕ в одном параграфе все эдвантеджи, а во втором все дисэдвантеджи, А в одном - один эдвантедж, во втором - второй эдвантедж, а в третьем дисэдвантедж, и итог: эдвантеджей больше!

Последний раз редактировалось ircha_78; 17.05.2009 в 01:45.
ircha_78 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 04:25   #466 (permalink)
Аватар для Captain America
 
Регистрация: 26.04.2009
Из: Россия (не Москва)
Сообщений: 75
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от ircha_78 Посмотреть сообщение
Насколько тут втолковывали выше знающие люди - надо НЕ в одном параграфе все эдвантеджи, а во втором все дисэдвантеджи, А в одном - один эдвантедж, во втором - второй эдвантедж, а в третьем дисэдвантедж, и итог: эдвантеджей больше!
Цитата:
Argue for and against the opinion above.
Смысл в том что это эссе из типа Advantages & disadvantages. Если вы не в курсе насчет структуры тогда я пасс...

Цитата:
in some cases it may create some problems = it may create some problems in some cases (кстати 2 раза подряд some)
Особой разницы тут нет (насчет some согласен).

Цитата:
On the other hand, IMMIGRANTS may create some problems. Раз мы дальше говорим о "них", а не о процессе иммиграции.
Насчет мигрантов (Говорит Oxford)
Цитата:
migrant
a person who moves from one place to another, especially in order to find work:
Цитата:
government of wealthy country easy can avoid some of them = the government of wealthy countrIES can avoid some of them easily.
Тоже не факт. Я могу свободно написать как про отдельную страну так и про страны. Единственное что я забыл неопределенный артикль перед "wealthy country"

Цитата:
Prefer live = prefer TO live.
В этом полностью согласен.

Цитата:
that immigration have a lot of adventures - эт тут просто очепятки, да? that immigration haS a lot of advANTAGES.
Нет. Это я немного позабыл граматику (сгоряча). Виноват исправлюсь.

Цитата:
Насколько тут втолковывали выше знающие люди - надо НЕ в одном параграфе все эдвантеджи, а во втором все дисэдвантеджи, А в одном - один эдвантедж, во втором - второй эдвантедж, а в третьем дисэдвантедж, и итог: эдвантеджей больше!
Насчет этого я писал выше. Есть 3 типа эссе...

ЗЫ: Хотелось выразить вам признательность за потраченное время на поиск ошибок в моем эссе (я не издеваюсь, а на самом деле признателен). Как по вашему насколько это эссе грамотно??
Captain America вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 05:03   #467 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 05.05.2009
Из: Россия
Сообщений: 23
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
Смысл в том что это эссе из типа Advantages & disadvantages. Если вы не в курсе насчет структуры тогда я пасс...
Я не экзаменатор то, что я написала - это вывод из мастер-класса, который давал escape в соседней темке (http://www.gday.ru/forum/ielts/52768...%F5%F1%FF.html).
Возможно, можно и так, как у вас (я бы кстати также написала, по-русски так привычнее). Пока еще не очень четко усвоила требования по структуре, чтобы об этом спорить.

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
Тоже не факт. Я могу свободно написать как про отдельную страну так и про страны. Единственное что я забыл неопределенный артикль перед "wealthy country"
Конечно, можете, только тут по смыслу речь идет о многих странах. А вообще-то я тут в основном про порядок слов и про easiLY прицепилась

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
Особой разницы тут нет
Да особой разницы-то нет, также как "В вазе стоит красная роза" или "В вазе стоит роза красная" Грамматически всё правильно, а звучит нехорошо.

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
Насчет мигрантов (Говорит Oxford)
Так а у вас-то там immigraTION было в первом предложении этого параграфа, т.е. ПРОЦЕСС, а далее начали говорить "them", имея ввиду людей. Не стыкуются эти 2 предложения: immigration may create some problems. Some of them do not know native language. Некоторые из иммиграЦИЙ не знают язык

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
ЗЫ: Хотелось выразить вам признательность за потраченное время на поиск ошибок в моем эссе (я не издеваюсь, а на самом деле признателен). Как по вашему насколько это эссе грамотно??
Да не за че, я чужих начитаюсь, свои проще писать будет
Приемлемая у вас грамотность, поскольку тут говорят, что оценивают прежде всего структуру и логику, слова-связки и вступление-заключение, то мелкие грамматические недочеты типа артиклей и порядка слов, думаю, не должны сильно влиять.


Цитата:
Сообщение от kaktyc Посмотреть сообщение
проверьте плиз, задание по первому таску.
the map below is of the town of garlson. a new supermarket is planned for the town. The map shows two possible sites for the suppermarkets.summarise the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.
Кактус, ну у вас ващще с грамматикой нелады, вы уж простите... Но будто промптом переведено ))) Третье лицо-то, типа describeS, haS, и всё такое - это на уровне бегиннера дОлжно бы уже знать...
И прошедшее время там приблудилось, а оно-то при чем, вы ж карту описываете, в настоящем всё.
Ну короче, если каждую ошибку тут выписывать, то это на страницу
И если уж у вас с грамматикой напряг, то не стОит трехэтажными предложениями пользоваться, это делает почти нечитабельным содержание, чтобы вообще его можно было обсудить / оценить . "which is planned made at soon" - на этом месте моск задымился ))) не смогла до конца дочитать.

Последний раз редактировалось ircha_78; 17.05.2009 в 05:23.
ircha_78 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 07:48   #468 (permalink)
Аватар для Captain America
 
Регистрация: 26.04.2009
Из: Россия (не Москва)
Сообщений: 75
По умолчанию

[QUOTE=ircha_78;1022778]Я не экзаменатор то, что я написала - это вывод из мастер-класса, который давал escape в соседней темке
Возможно, можно и так, как у вас (я бы кстати также написала, по-русски так привычнее). Пока еще не очень четко усвоила требования по структуре, чтобы об этом спорить.
[quote]

Хорошо...

Давайте спорить о структуре полученной на данном мастер-классе (Я не пытаюсь соревноваться с автором ибо его результаты повыше моих).


У меня вопрос.

Что вы вынесли из этого мастер класа???

То что есть только один тип эссе ???(что вы пыталсь мне доказать).

Вы реально не в адеквате....

Не хочу хамить незнакомым дамам ...
Captain America вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 15:09   #469 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 05.05.2009
Из: Россия
Сообщений: 23
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
Что вы вынесли из этого мастер класа???

То что есть только один тип эссе ???(что вы пыталсь мне доказать).

Вы реально не в адеквате....

Не хочу хамить незнакомым дамам ...
К чему вы мне остальными типами тыкаете, если вы ЭТОТ написали? Автор топика писал об обоих, и об этом, который вы написали - на второй странице, правда довольно вкратце (а вы до второй страницы не дочитали, да? Поэтому и думаете, что я вам про первый тип впариваю )))).
Каюсь, была неправа - не в том топике видела об этом, а в другом мастер-классе, вот тут: Writing. Как его оценивают? По СЕКРЕТУ ВСЕМ.... Там черным по белому было написано - НЕ СМЕШИВАЙТЕ аргументы, Один аргумент, его поддержка, пример, заключающее предложение, параграф окончен.
Цитата:
Step 2: Argument 1 + Support (Затем вы даете первую причину почему вы так считаете (очень часто это должна быть как бы главная, самая важная причина MAIN POINT), это будет основная идея вашего параграфа и ее вы и должны развивать, например,
First of all, nuclear energy is cheaper than other kinds of energy – это ваш аргумент. Теперь ему надо дать поддержку (Support), описать: что вырабатывается очень много энергии, которой можно обеспечить весь город в течение 50-70 лет, соответственно затраты будут небольшие и стоимость составит намного меньше, чем использование других видов энергии. Привести пример обязательно: вот я живу тута в северном регионе, очень холодно, блин, у нас зимой, но рядом Ядерная станция – обогревает, освещает, да и счета приходят небольшие, так же и в промышленности – небольшая стоимость энергии при производстве товаров уменьшает стоимость товаров. A concluding sentence: В итоге, ядерная энергия действительно дешевле остальных видов энергии. ВСЕ! Здесь больше ничего не надо писать, потому что Argument 1 – про ЦЕНУ, дешево.
Реально вы в неадеквате, просите совета, вам советуют - вы психуете... Да пишите как хотите, и иммиграЦИИ пусть язык не знают, и "правительства могут ЛЕГКИЙ избежать", смысл не искажен, и ладно, моя твоя понимай мне-то вапще фиолетово на ваши сочинения.

Последний раз редактировалось ircha_78; 17.05.2009 в 15:23.
ircha_78 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 16:03   #470 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 16.08.2005
Из: Sydney
Сообщений: 21,919
Записей в дневнике: 14
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Captain America Посмотреть сообщение
Люди! Проверьте пожалуйста это эссе. Буду премного благодарен.

Do migration from the developing world to the developed world become positive for fich countries? Argue for and against the opinion above. (тема была на русском. Как смог так и сформулировал).

Nowadays gap between rich and poor countries is great. Some of developed countries allow to migrants from developed countries live and work on their territory. Some people think that it can bring only benefits to their country. Others claim that migrants are cause of different social and economic problems. On this essay I will try to discuss positive and negative aspects of immigration in rich countries.

On the one hand, migrants can bring a lot of advantages. They are more active then local people. They can work on low paid positions which are mot popular for natives. Moreover, governments of some countries control education level of future emigrants. It allows getting highly educated skilled persons. Most of such immigrants are more intelligent then average native person. In addition to this, population in the majority of the rich countries is constantly decreasing. In this case immigration may solve this problem.

On the other hand, immigration may create some problems. Some of them do not know native language. They have less chances to get a good job. Therefore, they may commit crime or become unemployed and getting social help from the country. All of this may negatively influence economic of the country. What is more, some immigrants prefer live close to their compatriots. As a result they do not integrate in local culture and may be reason or source of ethnic fights.

To sum up, I think that immigration have a lot of adventures. Unfortunately in some cases it may create some problems in society. Anyway government of wealthy country easy can avoid some of them if it will effectively control immigration.

267 слов. Написано за 40 минут. Писалось на стандартном бланке, карандашом. Орфографические ошибки исправил когда набирал в ворде. На сколько это вообще тянет?
Думаю (IMHO) что на 6 тянет. Структура 'на месте', связки и логическое развитие - в порядке. Если повезет то и на 6.5.
Но
1. орфографические ошибки (которые Вы исправили) могут снизить оценку, если они мешают пониманию текста. Тоже самое относится к неправильному выбору слов, например слово adventures в последнем параграфе - предложение полностью теряет смысл, а с ним теряет смысл и весь параграф. А поскольку это заключение, то реакция IELTS tester может быть сильно не в Вашу пользу.
2. Есть серьезные проблемы с тем как слова сочетаются друг с другом.
Попробую об'яснить.
Some of developed countries allow to migrants - мне пришлось перечитать это несколько раз, чтобы понять что имеется ввиду, а все из-за 'мелочи': allow somebody to do something, i.e.Some of developed countries allow migrants to .... (BTW, cross out 'of' - not needed)

3. Много мелких проблем в выборе слов, построении предложений и т.д. Небогатый словарный запас. But nothing that can't be easily fixed.
4. Некоторые идеи прямо скажем arrogant, т.е. ничем не доказаны и неоправданы. Заметьте, это речь идет не о Ваших личных идеях, а о логике доказательств в эссе. С частности, предложение Most of such immigrants are more intelligent then average native person. вызывает недоумение. (слово such здесь в любом случае не подходит). Может Вы имели ввиду educated?

NB: Если Вы просите проверить на форуме, то наверное прекрасно понимаете, что форум - место отрытого общения. Хотите квалифицированную оценку, так найдите trained IELTS tester и пишите эссе в ее/его присутствии. Только в таких условиях можно говорить о профессиональной квалифицированной оценке.
__________________
____________
Цитата:
Сообщение от bolo83 Посмотреть сообщение
всезнающая дама предпенсионного возраста, которая сама непонятно как попала в Австралию
Maimiti_Isabella вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 18:58   #471 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 13.05.2009
Из: Черкесск, Россия
Сообщений: 5
По умолчанию

Проверьте пожалуйста!

News editors decide what to broadcast on television and what to print in newspapers. What factors do you think influence these decisions? Do we become used to bad news? Would it be better if more good news was reported&

Since age of new technologies have come people have plenty of opportunities to get information about what is happening in the world. We can learn it from TV, radio, newspapers and magazines and also from the Internet - it's a very popular source of information nowadays. But it's hard not to notice that the most of news are negative, they tell us about problems in all sheres of life and these problems, not surprisingly, are created by people themselves. So the only thought comes after watching news issues - how bad are human beings. Of course, there are many good and positive news on TV which make us happy, but the feeling that everything goes down prevails.

Naturally news editors could't pay no attention to this situation and they decided to separate information, some part of which will be broadcasted on television, the rest part - printed in newspapers. I suppose news editors didn't do it at will, they were forced because the audience had become smaller. Nobody wanted to watch a program which broadcasts not very pleasant things every time.

My opinion is that this decision is a controversial one. I want to gve my arguments "for" and "against" it below.

I disagree with news makers' position as I believe everybody must know true and accurate information about events happening on the earth. If we know what is dangerous for our lives we will have a chance to cope with it. For example, if one every day read and listen about consequences of environmental pollution, he/she would act toward nature more careful. Moreover, every person has his own way of getting enquire about world events. So does it mean that if I don't stand newspapers but like watching TV, some kind of news would be unavailable for me? It is totally wrong as I see it.

From the other hand, children have easy advance to mass media sourses so they since childhood face the world is not perfect at all. It can make them feel unhappy at so young age.

Summarizing, I want to state the fact that people have every right to get news, no matter how bad news are. Only by knowing the existence of a problem we have a chance to solve it. So we must prevent the process of dividing information into parts.
dinamitt вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 20:38   #472 (permalink)
lx
Аватар для lx
 
Регистрация: 26.09.2004
Из: на углу Крещатика и Прорезной
Сообщений: 1,392
По умолчанию

Меньше двух недель до экзамена. Решил начать писать сюда и свои "творения".
Спасибо за проверку!


Environment degradation is a major world problem. What causes this problem? What can we do to prevent it?

The problem of nature degradation has become a prominent issue nowadays. Unlike hundreds years ago now people feel the steady change for worse. It is not a secret, that human activity itself is the main cause of problems. Scientists provided us with the major factors, contributing to that: carbon dioxide emissions, pollution of soil and water, and even overproduction of goods and services. This essay will analyze the problem and provide several possible solutions.

First, power plants all over the world use coal as the main source of energy. As a result, air is being polluted by huge amounts of carbon dioxide (CO2). To reduce that harmful effect, we should use clean coal technologies, that showed their effectiveness. Another option may be more common use of alternative sources of energy, like solar, wind and geothermal ones.

Second, obsolete technologies that are used in many countries are ruining water and soil: most of sewage is getting into rivers and seas. Hopefully, science has the answer to this issue. The owners of those plants and factories should invest into more efficient, greener technologies in order to reduce the output of the waste.

Third, world as a whole, produces much more products than we, people, really need. As a result, people are forced to buy new cars, mobile phones and even medicines by advertisements and promotions. The solution in this case could be very simple and straightforward: buy less and buy only if you need to.


To conclude, I think that we may and should make our nature cleaner by using technologies that are already available. Future generations will be thankful for those efforts.

34 mins/271 words

Последний раз редактировалось lx; 17.05.2009 в 20:46.
lx вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 22:14   #473 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 07.05.2009
Из: Germany
Сообщений: 28
По умолчанию

Grifffin, спасибо! Буду совершенствоваться дальше
Sveta08 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 22:23   #474 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 05.05.2009
Из: Россия
Сообщений: 23
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Maimiti_Isabella Посмотреть сообщение
Думаю (IMHO) что на 6 тянет. Структура 'на месте', связки и логическое развитие - в порядке. Если повезет то и на 6.5.
Разрешите вопросик?
Так, значит, таки можно, чтобы НЕСКОЛЬКО адвантэджей в одном абзаце в кучу? Или как в том мастер-классе говорилось - в одном абзаце категорически только об одном, допустим, на примере указанного эссе, в первом абзаце - об их активности, во втором - что готовы работать за меньшие бабки, и т.д.?
ircha_78 вне форума   Ответить с цитированием
Старый 17.05.2009, 23:11   #475 (permalink)

No Avatar
 
Регистрация: 16.08.2005
Из: Sydney
Сообщений: 21,919
Записей в дневнике: 14
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от ircha_78 Посмотреть сообщение
Разрешите вопросик?
Так, значит, таки можно, чтобы НЕСКОЛЬКО адвантэджей в одном абзаце в кучу? Или как в том мастер-классе говорилось - в одном абзаце категорически только об одном, допустим, на примере указанного эссе, в первом абзаце - об их активности, во втором - что готовы работать за меньшие бабки, и т.д.?
Простите пожалуйста, но я не знакома с мастер-класс .
Зато знаю как пишутся эссе на английском.
__________________
____________
Цитата:
Сообщение от bolo83 Посмотреть сообщение
всезнающая дама предпенсионного возраста, которая сама непонятно как попала в Австралию
Maimiti_Isabella вне форума   Ответить с цитированием
Ответ

Закладки


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.gday.ru/forum/ielts/45491-my-essay-%EF%F0%EE%E2%E5%F0%FC%F2%E5-%EF%EE%EA%F0%E8%F2%E8%EA%F3%E9%F2%E5-%D1%EF%E0%F1%E8%E1%EE.html
Автор For Type Дата
IELTS Essays - Band 7 | IELTS-Blog - Part 6 This thread Refback 22.02.2011 14:22
Untitled document This thread Refback 15.02.2011 05:25
Untitled document This thread Refback 15.02.2011 03:31
Untitled document This thread Refback 14.02.2011 07:10
Untitled document This thread Refback 12.02.2011 16:24
Untitled document This thread Refback 08.02.2011 05:36
Untitled document This thread Refback 07.02.2011 05:27
Untitled document This thread Refback 04.02.2011 23:18
Untitled document This thread Refback 04.02.2011 22:39
Untitled document This thread Refback 04.02.2011 19:46
Car Audio Packages This thread Trackback: 04.02.2011 09:04
What Constitutes Casual Wear? This thread Trackback: 04.02.2011 01:05
Top Hats and Olden Days Fashion This thread Trackback: 04.02.2011 00:35
The Coach Brand This thread Trackback: 04.02.2011 00:08
Sport Pants This thread Trackback: 03.02.2011 23:27
Hoodies This thread Trackback: 03.02.2011 23:24
How to Dress in the Professional Dress Code This thread Trackback: 03.02.2011 22:37
Vintage Dresses This thread Trackback: 03.02.2011 21:50
What to wear in style This thread Trackback: 03.02.2011 21:13
Proper outdoor clothing This thread Trackback: 03.02.2011 21:06
Ask Yourself This thread Trackback: 03.02.2011 20:28
What is considered cocktail attire for men? This thread Trackback: 03.02.2011 20:21
Benefits of Perfumes This thread Trackback: 03.02.2011 19:20
Use of Make This thread Trackback: 03.02.2011 18:55
Angelina Jolie This thread Trackback: 03.02.2011 18:37
The Dangers of a Broken Oxygen Sensor This thread Trackback: 03.02.2011 04:45
Jeep Dealerships This thread Trackback: 03.02.2011 04:28
Untitled document This thread Refback 03.02.2011 02:18
Glamour Styles for the Early 80's - Handbags, Puffy Shirts, Baggy Pants & Terrible Hairstyles This thread Trackback: 02.02.2011 18:20
1920s Womens Dresses-Fashion of the Time This thread Trackback: 02.02.2011 08:54
Headdress - Welcome Back This thread Trackback: 01.02.2011 23:01
Watches Everywhere This thread Trackback: 01.02.2011 22:42
Gucci This thread Trackback: 01.02.2011 22:18
Choosing the Best Sports Coat: Blazer Galore This thread Trackback: 01.02.2011 21:46
How to pick the right pair of jeans: a mens clothing guide This thread Trackback: 01.02.2011 21:29
Sexy and Desirable in Victoria Secrets Sexy Push-up: Miraculous Bra This thread Trackback: 01.02.2011 21:22
Origin Of Cowboy Hats - Now and Then This thread Trackback: 01.02.2011 20:25
Question of the Night: Are evening dresses in style? This thread Trackback: 01.02.2011 20:05
How to Make a Celebrity Hairstyle This thread Trackback: 01.02.2011 19:04
Choose Your Accessories Carefully This thread Trackback: 01.02.2011 17:50
The Real Essence of a Formal Wear This thread Trackback: 01.02.2011 17:46
How to Choose Outdoors Attire This thread Trackback: 01.02.2011 17:42
Pregnant Women Fashion This thread Trackback: 01.02.2011 17:10
DKNY This thread Trackback: 01.02.2011 17:03
What Is Sophisticated Casual Attire? Laid-back yet Extraordinary This thread Trackback: 01.02.2011 16:32
Are graphic t-shirts considered a fashion mistake? This thread Trackback: 01.02.2011 16:27
What equipment should be with you while running? - Running Equipment This thread Trackback: 01.02.2011 16:25
Myths and Tips Surrounding Native American Tribal Tattoos This thread Trackback: 01.02.2011 16:18
Which Leather Is Better - Synthetic Leather Vs Real Leather? This thread Trackback: 01.02.2011 15:36
How to Get Soft Lips? This thread Trackback: 01.02.2011 15:16

Здесь присутствуют: 5 (пользователей: 0 , гостей: 5)
 
Опции темы Поиск в этой теме
Поиск в этой теме:

Расширенный поиск


no new posts