Объявление

Collapse
No announcement yet.

Подтверждение опыта работы бухгалтером через СРА

Collapse
X
 
  • Filter
  • Время
  • Show
Clear All
new posts

  • Подтверждение опыта работы бухгалтером через СРА

    Ситуация следующая:

    Получил подтверждение моей квалификации год назад через тот же СРА (221111 - ).
    На прошлой неделе отправил документы на подтверждение года опыта работы по специальности и получил отказ в виде такой формулировки:

    The duties listed in your employment reference are not considered to be at the level of depth and complefity expected in a professional accounting and/or finance roloe which are relevant your nominated ANZSCO.

    Кто-нибудь получал положительний ответ?
    Звонил в СРА чтобы узнать что конкретно им не понравилось, но они говорят, что не могут разглашать такую информацию и все что они могут сказать написано в письме (т.е. ничего).
    Может быть, я письмо составил не должным образом...вот список моих обязанностей из reference letter:

    • Implementing appropriate accounting solutions for clients;
    • Implementing appropriate “add-on” solutions (point of sale, operational, etc) solutions for clients;
    • Assisting in preparation of client accounting information. This ranges from more basic bookkeeping to preparation of monthly, quarterly or annual accounting reports;
    • Implementing appropriate procedures to ensure the accuracy of client information;
    • Implementing appropriate procedures to safeguard client assets;
    • Investigation and analysis of client records where data provided has been accounted for incorrectly. Reconstruction of client financial records;
    • Other ad-hoc accounting activities as requested.

    При подготовке письма я принял во внимание список обязанностей с сайта Australian Bureau of Statistics и мне вроде казалось что все подходит под их requirements. Вот ссылка на этот документ:
    1220.0 - ANZSCO - Australian and New Zealand Standard Classification of Occupations, First Edition, 2006

    Вoпрос: что теперь делать? Можно подать апелляцию но там тоже не ясно что именно посылать, ничего не говорят.
    Кто нибудь сталкивался с этим?
    Знающие люди помогите please.

  • #2
    Сообщение от CrasHxxx Посмотреть сообщение
    Знающие люди помогите please.
    Обратитесь к агенту. У меня был отказ (правда от Vetassess) - я к двум агентам даже обращалась за консультацией. Тут уже поздно на форуме просто спрашивать.
    IELTS: L9/R9/W8/S9 (10.03.12) | CPA: 221111 Accountant (General) (01.11.12) | Grant: 07.02.13
    Follow me on Livejournal :)

    Comment


    • #3
      Сообщение от Kresh777 Посмотреть сообщение
      Обратитесь к агенту. У меня был отказ (правда от Vetassess) - я к двум агентам даже обращалась за консультацией. Тут уже поздно на форуме просто спрашивать.
      поддерживаю.

      у меня был отказ (правда, по силлабусу: кое-какие предметы не хотели засчитывать), я обралилась к агенту и мы подали апелляцию... фуф, ну и времечко было трудное....

      Comment


      • #4
        Сообщение от CrasHxxx Посмотреть сообщение
        Ситуация следующая:

        Получил подтверждение моей квалификации год назад через тот же СРА (221111 - ).
        На прошлой неделе отправил документы на подтверждение года опыта работы по специальности и получил отказ в виде такой формулировки:

        The duties listed in your employment reference are not considered to be at the level of depth and complefity expected in a professional accounting and/or finance roloe which are relevant your nominated ANZSCO.

        Кто-нибудь получал положительний ответ?
        Звонил в СРА чтобы узнать что конкретно им не понравилось, но они говорят, что не могут разглашать такую информацию и все что они могут сказать написано в письме (т.е. ничего).
        Может быть, я письмо составил не должным образом...вот список моих обязанностей из reference letter:

        • Implementing appropriate accounting solutions for clients;
        • Implementing appropriate “add-on” solutions (point of sale, operational, etc) solutions for clients;
        • Assisting in preparation of client accounting information. This ranges from more basic bookkeeping to preparation of monthly, quarterly or annual accounting reports;
        • Implementing appropriate procedures to ensure the accuracy of client information;
        • Implementing appropriate procedures to safeguard client assets;
        • Investigation and analysis of client records where data provided has been accounted for incorrectly. Reconstruction of client financial records;
        • Other ad-hoc accounting activities as requested.

        При подготовке письма я принял во внимание список обязанностей с сайта Australian Bureau of Statistics и мне вроде казалось что все подходит под их requirements. Вот ссылка на этот документ:
        1220.0 - ANZSCO - Australian and New Zealand Standard Classification of Occupations, First Edition, 2006

        Вoпрос: что теперь делать? Можно подать апелляцию но там тоже не ясно что именно посылать, ничего не говорят.
        Кто нибудь сталкивался с этим?
        Знающие люди помогите please.
        В прошлом году жене подтвердил все 3 года как члену братственной организации, буквльно на днях оптравил на подтверждение своего опыта по той же схеме.
        Но по моему у вас ничего не подходит под их требования.
        your role is relevant if you demonstrate at least one technical sub-skill from the 28 technical sub-skills in the table on page 5
        http://www.cpaaustralia.com.au/cps/r...ience-form.pdf
        В форме которую заполняли для потверждения на страницах 5 и 6 все прописано, в таком духе у вас оно должно было и звучать
        К тому же у вас должен быть ментор член одной из братственных организаций (ACCA, CIMA, etc)
        если есть вопросы пишите, может чем помогу
        1. Assessment positive 19.07.2010 - CPA;2211-11
        2. Application sent VE 175 12.10.2010
        3. CO allocated - 22.08.2011
        4. Visa - 10.01.2012

        Comment


        • #5
          Мне сегодня мэйл пришел

          Dear *,

          Thank you for submitting an application for recognition of prior experience.

          Congratulations, we are pleased to inform you that you have been granted full recognition, and have successfully completed the CPA Program practical experience requirement.

          What does this mean?

          Completing three years mentored work experience in a professional accounting and/or finance role is a requirement in order to advance to CPA status. Your previous work experience in a professional accounting and/or finance role has supported you to develop technical, business, personal effectiveness and leadership skills and to acquire the necessary experience to complete part of the CPA Program.

          What further steps are required?

          To advance to CPA status you must hold an award recognised by CPA Australia and complete the education component of the CPA Program professional level. You may already be well progressed in these studies. We encourage you to meet your employer to discuss your CPA Program progress as part of your wider professional development planning.

          To assist in identifying your future development needs CPA Australia has designed the Career Guidance System. The system is designed to assess your areas of development across a range of key competencies and skills; providing you with a detailed development plan. The Career Guidance System is accessible at CPA Australia | Career Guidance System.

          We thank you for your involvement in the CPA Program, and hope that you support other colleagues to become future CPAs.

          If you require further information about the practical experience requirement, please visit our website.

          Kind regards,

          The Practical Experience Team
          CPA Australia
          1. Assessment positive 19.07.2010 - CPA;2211-11
          2. Application sent VE 175 12.10.2010
          3. CO allocated - 22.08.2011
          4. Visa - 10.01.2012

          Comment

          Working...
          X