Сообщение от vik12313
Посмотреть сообщение
Объявление
Collapse
No announcement yet.
My essay, проверьте, покритикуйте! Спасибо!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips
-
Сообщение от vik12313 Посмотреть сообщениеСПАСИБО ЗА КОММЕНТ, это вы какое выражение имели ввиду? Изначальное в письме ?
Comment
-
Сообщение от marat_minsk Посмотреть сообщениеВы бы, прежде чем путать других, сами бы открыли книжку. Active здесь.
Comment
-
Сообщение от vik12313 Посмотреть сообщение....____________
Сообщение от bolo83всезнающая дама предпенсионного возраста, которая сама непонятно как попала в Австралию
Comment
-
Сообщение от will.i.am Посмотреть сообщениеТам запросто можно и через страдательный залог
Comment
-
Добрый вечер!
Посмотрите пожалуйста и покритикуйте и меня тоже. Заранее спасибо.
Первое эссе, писала со словарем (искала синонимы), довольно долго. Затем репетитор проверила, указала на косяки (были замечания в основном по раскрытию аргументов), я поправила. Хотелось бы еще другой взгляд опытных рассмотреть. Что скажете по структуре и логике? Очень меня смущают мои first of all и secondly, но репетитор настаивает, что замусоленность не важна, главное есть связка, и лучше заучить одну и ее использовать.
Спасибо!
Information overload: Treat or Opportunity?
Nowadays people have a wide range of available information surrounding them. Although there is no exact answer to the question: is it rewarding for us or not?
In my opinion, profusion of information certainly is the benefit of our time. Information accessibility reduces the time we spend for searching required data and provides us with boundless opportunities for personal and professional growth.
First of all, due to constant development of technologies, methods of information retrieval are permanently improving. Starting from searching systems used in libraries, to millions of specified areas of study in the Internet, which is within reach round the clock. There is a broad spectrum of electronic devices as well. For instance, you can structure your data using tools on your smartphone, e-book or laptop right on the move.
Secondly, availability of information allows us to learn in detail any subject we are interested in. Modern resources offer people theoretical knowledge, advice of skilled professionals, detailed explanation of methods and other fascinating bonuses. Especially this matters a lot for disabled people. With the proliferation of the Internet they have got the opportunities for study, employment and, as a consequence, self-fulfillment.
Nevertheless, some people believe, that information overload could be detrimental and dangerous. Not everyone is capable to make a conscious choice to prioritize the information they allow into their brain. As well as, many people reckon, that by the growth of the number of information sources, the quality of information significantly decreases.
In spite of these disadvantages, I still think that accessibility and variety of information resources considerably enhances quality of life, because we have opportunity to explore any specific subject quickly and effectively. And this helps us to develop both professionally and personally.Last edited by elzapelza; 04.09.2014, 07:44.
Comment
-
Сообщение от elzapelza Посмотреть сообщениеДобрый вечер!
Посмотрите пожалуйста и покритикуйте и меня тоже. Заранее спасибо.
Первое эссе, писала со словарем (искала синонимы), довольно долго. Затем репетитор проверила, указала на косяки (были замечания в основном по раскрытию аргументов), я поправила. Хотелось бы еще другой взгляд опытных рассмотреть. Что скажете по структуре и логике? Очень меня смущают мои first of all и secondly, но репетитор настаивает, что замусоленность не важна, главное есть связка, и лучше заучить одну и ее использовать.
И какой балл нужен?Last edited by illi4; 04.09.2014, 16:25.IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips
Comment
-
Доброго всем времени суток.
Вот моя новая попытка написать эссе (тема из последнего экзамена IELTS). Постарался писать попроще как мне указывали в предыдущих рецензиях. Не знаю не перестарался ли... Буду рад конструктивной критике и советам что можно улучшить.
Some says that competition in schools in and out are necessary for children for the future. Some says it is dangerous. Discuss both points and give your opinion.
Without any doubt, we are living in highly competitive world nowadays, so many people believe that some kind of rivalry is helpful for young generation from school time. However, other persons do not consent with this statement and consider a competition even hazardous for children. This essay will discuss both sides of this issue.
On the one hand, a contest between youngsters both in and out of school is quite useful and beneficial because it prepares them for further adult life. First of all, successes in diverse competitions can contribute substantially to development of self-confidence and self-esteem of adolescent. Secondly, young people participating in various contests will be more psychologically stable and calm in the future in case of possible failures, life problems and emergency situations.
On the other hand, a rivalry between children can also have negative aspects. To begin with, it is possible that teenagers will try to achieve their goal at any cost without thinking of possible consequences and without taking into account either physical or moral harm to their rivals. In addition, children usually are not used to the psychological pressure that is related with the rivalry, so they can be very upset and frustrated in case of failures in the competitions. Therefore, this can result in stress and even depression for young people, that in turn is not so beneficial for their health.
To sum up, I am of opinion that there should be balanced approach in this question. In other words, youth should be encouraged to take part in the competitions, but they do not have to be forced to do this. Furthermore, adults are supposed to sustain young people in case of failures in the contests to avert possible stress and depression for them.
P.S. Может кто-нибудь исходя из своего опыта примерно оценить сие творение? Буду очень благодарен.
Comment
-
Имхо:
Сообщение от evstigneeff Посмотреть сообщениеДоброго всем времени суток.
Вот моя новая попытка написать эссе (тема из последнего экзамена IELTS). Постарался писать попроще как мне указывали в предыдущих рецензиях. Не знаю не перестарался ли... Буду рад конструктивной критике и советам что можно улучшить.
Some says that competition in schools in and out are necessary for children for the future. Some says it is dangerous. Discuss both points and give your opinion.
Without any doubt, we [избегайте we в эссе] are living in a highly competitive world nowadays, so [so - это неформально] many people believe that some kind of rivalry is helpful [can be useful] for the/a young generation from school time [from school time - коряво, можно вообще убрать]. However, other persons [others или other people, повторяете предыдущую ошибку] do not consent with this statement and consider a competition even hazardous for children [во-первых, грамматически неправильно, во-вторых, hazardous - это преувеличение]. This essay will discuss both sides of this issue.
On the one hand, a contest [contest - это конкурс] between [among] youngsters both in and out of school [коряво звучит] is quite useful and beneficial [useful ~= beneficial, повторение; beneficial for who?] because it prepares them for further adult life. First of all, successes in [the success in] diverse competitions can contribute substantially to the development of self-confidence and self-esteem of an adolescent. Secondly, young people participating in various contests will be more psychologically stable and calm in the future in case of possible failures, life problems and emergency situations. [это предложение оторвано логически, непонятно, почему молодые люди будут более стабильны психологически]
On the other hand, rivalry between children can also have negative aspects. To begin with [я бы эту фразу в speaking использовал, не в writing], it is possible that teenagers will [would] try to achieve their goal at any cost without thinking about possible consequences and without taking into account either physical or moral harm to their rivals [длинное предложение, две идеи, разбейте на два предложения]. In addition, children usually are not used to psychological pressure that [which] is related with [to] the rivalry, so they can be very [easy english] upset and frustrated in case of failures in the competitions [эм, как связано давление и разочарование от провала?]. Therefore, this [this - что? разочарование или давление?] can result in [the development of] stress and even depression for [in] young people, that in turn is not so beneficial for their health [health?? последнее предложение вызывает массу вопросов, которые остаются без объяснения].
To sum up [ In conclusion], I am of the opinion that there should be a balanced approach in this question [?]. In other words [для speaking тоже фраза], youth [the youth of today, youths] should be encouraged to take part in competitions, but they do not have to [should not] be forced to do this [вопрос эссе не об участии а о rivalry]. Furthermore, adults are supposed to sustain young people in case of failures in contests to avert possible stress and depression for them [to avert their stress and depression]. [ещё в discuss эссе в conclusion хорошо дать своё собственное мнение]
P.S. Может кто-нибудь исходя из своего опыта примерно оценить сие творение? Буду очень благодарен.IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips
Comment
-
Спасибо огромное!!!
Сообщение от illi4 Посмотреть сообщениеa contest [contest - это конкурс]
Сообщение от illi4 Посмотреть сообщениеso [so - это неформально]
Сообщение от illi4 Посмотреть сообщение[это предложение оторвано логически, непонятно, почему молодые люди будут более стабильны психологически]
Сообщение от illi4 Посмотреть сообщение[эм, как связано давление и разочарование от провала?].
Сообщение от illi4 Посмотреть сообщение[ещё в discuss эссе в conclusion хорошо дать своё собственное мнение]
Comment
-
И у меня ещё вопрос:
Периодически бывает, что мне не хватает минутку-другую (я в этот момент дописываю заключение). Как с этим на экзамене? Пока собирают варианты можно чучуть дописать наскоряк (допустим если сидишь не спереди). Или экзаменатор говорит: всё все положили ручки (карандаши) и отложили всё в сторону?
Comment
-
Сообщение от evstigneeff Посмотреть сообщениеЯ знаю, что соревнование или конкурс, но в словаре смотрел - там значение "соперничество" тоже есть...
Сообщение от evstigneeff Посмотреть сообщениеА как можно заменить "так что"?
Сообщение от evstigneeff Посмотреть сообщениеТак собственно весь conclusion и есть моё мнение.
По поводу дописывания - нельзя писать после команды прекратить, за это могут вообще дисквалифицировать.IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips
Comment
-
Сообщение от evstigneeff Посмотреть сообщениеА как можно заменить "так что"?13.12.14 Samara BKC. GT. L7.5 R8.5 W7 S7.5 O7.5
233512 Mechanical Engineer EA 02.06.15
EOI 03.06.15
Comment
-
Сообщение от evstigneeff Посмотреть сообщениеПериодически бывает, что мне не хватает минутку-другую (я в этот момент дописываю заключение). Как с этим на экзамене? Пока собирают варианты можно чучуть дописать наскоряк (допустим если сидишь не спереди). Или экзаменатор говорит: всё все положили ручки (карандаши) и отложили всё в сторону?
На практике зависит от центра. В Минске раз было, что инвиджилятор видя, что кто-то дописывал прошла мимо него и только на обратном пути забрала работу. В Киеве в BC инвиджилятор-пи***ас начал у меня из рук работу выдирать после свистка, несмотря на то, что он потом вернулся вперед и с другим сдающим некоторое время что-то выяснял(работа осталась у меня на столе и я-таки дописал предложение). В Москве в SI не выдирали, что они делают, когда не успеваешь, не замечао.
На тему нехватки времени на райтинг. Когда я сдавал листочки с заданиями были просвещающимися. Я просто поднимал его, чтобы свет через него проходил и читал. Можно быстрее начать думать над идеями. Ещё как-то передо мной сидел парниша сильно наглый. Он все буклеты открывал и читал не дожидаясь начала. Ему делали замечания, закрывали буклеты, так и не выгнали. Но таким бы страдать я точно не стао.Last edited by Vanderley; 04.09.2014, 21:01.
Comment
Comment