Сообщение от Sveta08
Посмотреть сообщение
Firstly, (Другие слова посмотрите) we live in the century of high technology. All our lives depends on computers. Nowadays, we can do the majority of things at home with the help of computers. For instance, we can make different payments at home using the internet. Moreover, we can chat with friends , relatives <,> who live in thousand kilometres from us. It is possible to get a distant education. For example, people live in a village, they do not have an opportunity to go somewhere for studying. It is also easy for working people , because it is not necessary to go everyday to the university. They can do their work at any time. (В целом, непонятная точка зрения)
Secondly, most people think that it would be not possible to live or work without computers. Our society would have <be>never develop without computers. It is impossible to imagine, that people would not fly to the space. Scientists would not do various investigations. Different spheres of our world develop due to computers, for example, medicine. Today doctors examine their patients with the help of the computers, also they can see how a baby develop before its birth. They cam prevent different diseases , when they are still on the early level of their development. So, computers are very useful things in our world.
......
Далее по тексту, часто те же ошибки про которые вам уже говорили.
Пишите тогдла проще; например, в subjunctive mood - напутали. Короткие простые предложения, хороший словарный запас, правильные фразы и обороты (хотя бы в начале абзацев), - вам помогут
Sveta, по поводу структуры - спрашивают "В каком смысле компьютеры - помеха?" Вы же рассказываете, какие они хорошие.
Тут некорректно выбрана схема ответа. У вас - for&against. Надо - Discuss.
Пжлста, посомтрите например Unofficial Russian IELTS Page. Приведу кусок, который соответствовал бы вашему заданию:
[code]В) Встречаются задания, где спрашивается "До какой степени", либо предлагается обсудить некую тему. Очевидно, что выстроить ответы ни по одной из предложенных выше схем напрямую нельзя. Поэтому нужно перефразировать задание так, чтобы оно превратилось в вопрос, предполагающий ответ да-нет. Тогда можно построить схему ответа по стандартному образцу.
Например.
To what extent is the use of animals in scientific research acceptable?=
Is the use of animals in scientific research acceptable?
To what extent should economic planning be influenced by the need of environmental conservation?=
Should economic planning be influenced by the need of environmental conservation?
How necessary is media sensorship in a modern society? =
Is media sensorship necessary in modern society?
To what extent is environmental damage irresistible? =
Is environmental damage irresistible?
3. Перефразирование. После того, как в описанной выше группе заданий выделены вопросы, предполагающие ответ да-нет, надо потренироваться в перефразировке этих предложений. Такой перефразированный вопрос впоследствии может использоваться как вводное предложение (introduction).
Например
To what extent is the use of animals in scientific research acceptable?=
Is the use of animals in scientific research acceptable?=
Should animals be used for scientific purposes?[/code]
В целом - лучше, но выписывайте и заучивайте вводные слова, фразы, расхожие обороты. Работайте над структурой в дни перед экзаменом. Создайте несколько макетов ответа, под разные задания, выпишите и используйте фразы.
Comment