Объявление

Collapse
No announcement yet.

My essay, проверьте, покритикуйте! Спасибо!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Время
  • Show
Clear All
new posts

  • Сообщение от HolyMolly Посмотреть сообщение
    О! Ребята разошлись критиковать по делу. Молодцы!
    А ну у кого еще помидоры остались, налетай - подешевело!

    Some people say that education system is the only critical factor to development of a country. To what extent do you agree or disagree with this statement?

    It is obvious that there is a huge gap between undeveloped countries and developed ones in terms of social and economic situation. Some people think that education is only one major aspect which should be improved in undeveloped regions of the world. On the other hand, opponents believe that there are many issues to be resolved there, such as standards of living and demographic setting. This essay will discuss both views.

    (Of course лучше заменить на Certainly или first, например, или first af all), education is one of the basics that should be developed in the third world's countries. Without well-educated specialists is is absolutely impossible to build the future. For instance, it is hard to imagine how a factory or a plant is built in a country which does not possess high-qualified engineers. Thus, educational system is one of the key factors in less developed countries. (developing countries=less developed countries=developing nation)

    Another important element which should be improved is living standarts. The governments of undeveloped countries should make their efforts to alleviate poverty and raise (living standards- может лучше заменить, чтобы не повторяться на что-то вроде living conditions and living wage) in their regions. Moreover, it could motivate young people to make their success while studying. Therefore, welfare is also very important (может лучше significant) for the Third World countries.

    Additionally, probably most crucial factor in developing countries is a demographic situation. (This is obvious - уже использовали, может заменить на Evidentially or It is evident) that both birth-rate and death-rate should be strongly controlled in countries where a problem of overpopulation exists. It is extremely vital to guarantee enough food and essential commodities for everyone citizen (или просто everyone или every citizen) in a country. Consequently, a shortage of goods may demotivate people in building healthy society.

    To summarize, undoubtedly, the education system is a major factor in economics growth, whereas there are other aspects to deal with, such as the demographic setting and high living standards. I am inclined to believe that if a country implies all of the three factors, it will have all the chances to survive in the modern world and to reach the level of developed countries.
    В целом, лично мне понравилось ваше эссе. И топик сентенс присутствуют, структура соблюдена. И так плавно одна мысль перетекает в другую, однако, Вам необходимо добавлять переходный предложения в конце абзацев, кроме введения, заключения и абзаца перед заключением. Например, для второго абзаца можно было написать что-то вроде этого Though education is crucial for developing economics, but their governments should pay attention to living standards as well.

    Немного нужно подкорректировать введение, т.к. оно должно содержать краткую инфу о том, что вы собираетесь писать. То есть, если вы пишете про уровень жизни и демографическую ситуацию, то и во введение нужно это упомянуть.
    Last edited by maritasha; 13.04.2011, 01:36.
    DIAC-15.04.2012, CO -24.05.2012, GRANT - 22.08.2012

    Comment


    • По поводу самого вопроса to what extent... согласна с Ovel, что не совсем вы ответили. Может концовочку немножко изменить и начать так:

      Undoubtedly, что образование тра-та-та, но и следующие факты очень важны.

      Таким образом, вы и ответите на вопрос, но в безличностной форме.

      А еще я бы conditionals где-нибудь употребила для совсем уж красоты. Например, в конце:

      Если бы все эти проблемы/аспекты были решены это помогло бы странам 3-го мира приблизиться к развитым. (Ну что-то вроде этого.)
      Last edited by maritasha; 12.04.2011, 23:45.
      DIAC-15.04.2012, CO -24.05.2012, GRANT - 22.08.2012

      Comment


      • Сообщение от maritasha Посмотреть сообщение
        По поводу самого вопроса to what extent... согласна с Ovel, что не совсем вы ответили. Может концовочку немножко изменить и начать так:

        Undoubtedly, что образование тра-та-та, но и следующие факты очень важны.

        Таким образом, вы и ответите на вопрос, но в безличностной форме.

        А еще я бы conditionals где-нибудь употребила для совсем уж красоты. Например, в конце:

        Если бы все эти проблемы/аспекты были решены это помогло бы странам 3-го мира приблизиться к развитым. (Ну что-то вроде этого.)
        Спасибо огромное за подробный разбор. как лихо у Вас получается найти синонимы, чувствуется рука мастера. Про последнее предложение Вы имели в виду аутлайн вводного параграфа?

        Меня вот чего тут насторожило, странно, что никто из вас не заметил. В топике ничего не говорится про развивающиеся страны. Как экзаменаторы относятся к произвольному додумыванию темы?

        Comment


        • Сообщение от HolyMolly Посмотреть сообщение
          Дело в том, что в учебнике Ace The IELTS by Simone Braverman говорится, что задания, которые содержат "To what extent..." - это как бы скрытые discussion essays. Ну и я в outline как бы продолжаю идею того, что все-таки есть и другие аспекты, которые бы надо решить. Вы считаете, это в принципе неверно?
          Да чёрт его знает Мне мой тичер говорил, что надо делать вот так. Спрошу завтра.

          Comment


          • Сообщение от HolyMolly Посмотреть сообщение
            Спасибо огромное за подробный разбор. как лихо у Вас получается найти синонимы, чувствуется рука мастера. Про последнее предложение Вы имели в виду аутлайн вводного параграфа?

            Меня вот чего тут насторожило, странно, что никто из вас не заметил. В топике ничего не говорится про развивающиеся страны. Как экзаменаторы относятся к произвольному додумыванию темы?
            муж постоянно пишет эссе, а я ОЧЕНЬ придирчиво стараюсь найти ошибки
            Простите, не очень поняла про аутлайн вводного параграфа
            А от темы вы, может, и отошли, действительно Муж придет, у него еще спрошу.
            DIAC-15.04.2012, CO -24.05.2012, GRANT - 22.08.2012

            Comment


            • Сообщение от maritasha Посмотреть сообщение
              Простите, не очень поняла про аутлайн вводного параграфа
              Простите, думалось об одном написалось о другом. Имелся в виду тезис. То, о чем собираемся повествовать ниже.

              Или Вы имели в виду заключение, говоря "Может концовочку немножко изменить и начать так: Undoubtedly, что образование тра-та-та, но и следующие факты очень важны."?

              Да, кстати все-таки наверное educatioN system. Да и в топике так звучит, а он взят из учебника.


              Фуххх

              Общими усилиями получилось так:

              Some people say that education system is the only critical factor to development of a country. To what extent do you agree or disagree with this statement?

              It is obvious that there is a tremendous gap between undeveloped countries and developed ones in terms of social and economic situation. While some people think that education is only one major aspect which should be improved in undeveloped regions of the world, others believe that there are many issues to be resolved there. Undoubtedly, developing of education is vital, another aspects however should be solved as well.

              Certainly, education is one of the basics that should be developed in the third world's countries. Without well-educated specialists is is absolutely impossible to build the future. For instance, it is hard to imagine how in a country which possesses no high-qualified engineers a factory or a plant are built. Thus, education system is one of the key factors in less developed countries.

              Another important element which should be improved is the common weal. The governments of undeveloped countries should make their efforts to alleviate poverty and raise living standards in their regions. Moreover, it could motivate young people to make their success while studying. Therefore, welfare is also very significant for the Third World countries.

              Additionally, probably most crucial factor in developing countries is a demographic situation. It is evident that both birth-rate and death-rate should be strongly controlled in countries where a problem of overpopulation exists. It is extremely vital to guarantee enough food and essential commodities for everyone in a country. Otherwise, a shortage of goods may demotivate people in building health society.

              To summarize, despite some people relate an education system as a major factor in progress of society there are several other aspects to deal with, such as a demographic setting and reforming welfare system. The only alliance of these three major factors improved can allow the Third World's countries to survive nowadays. Furthermore, there is probability that developing all of them backward countries can approach to developed ones in the future.

              Всем спасибо еще раз!

              Но как, КАК вы мне скажите, это можно обсосать за 40 минут???
              Last edited by HolyMolly; 13.04.2011, 01:15.

              Comment


              • HollyMolly, муж пришел, добавил еще комментарии. Все добавили в то же сообщение, которое я отправила в 17,30. Во введении и заключении много чего изменил, поэтому полностью выделили жирным.
                Сказал, что по его мнению вы от темы не отклонились, а просто рассмотрели данный вопрос на примере развитых стран. Вроде, пойдет.
                Прочитайте в том же сообщении еще дополнительные комментарии.
                И по нашему общему мнению, конечно скромному, очень-очень, на 6 точно тянет, а может даже и на 6,5.
                Last edited by maritasha; 13.04.2011, 01:41.
                DIAC-15.04.2012, CO -24.05.2012, GRANT - 22.08.2012

                Comment


                • Сообщение от maritasha Посмотреть сообщение
                  И по нашему общему мнению, конечно скромному, очень-очень, на 6 точно тянет, а может даже и на 6,5.
                  С ошибками тянет, или уже исправленное?

                  И... все-таки educational system или education system ???

                  Я запуталось совсем. Все сайты из региона UK используют EDUCATION SYSTEM.
                  Last edited by HolyMolly; 13.04.2011, 02:07.

                  Comment


                  • Сообщение от HolyMolly Посмотреть сообщение
                    С ошибками тянет, или уже исправленное?

                    И... все-таки educational system или education system ???

                    Я запуталось совсем. Все сайты из региона UK используют EDUCATION SYSTEM.
                    в словаре от yandex и multitran - educational system, пробовала просто в поиске поискать на google.com.au нашла статьи, в которых оба варианта.
                    Так что не знаю как верно.
                    Ну по поводу оценки, это все-таки очень примерно, но, наверно, даже без исправлений на 6 потянет. грамматических ошибок у вас нет, ну может незначительные, текст логичный, последовательный, на вопрос вы ответили, словарный запас хороший, но местами используете не совсем подходящие слова. На мой взгляд, вы можете и больше получить, если потренируетесь побольше, уделите внимание синонимам и структуре эссе, разнообразным словам связкам, которые уместно будете применять. И еще, почитайте больше о formal english, каких слов стоит избегать в эссе, например, здесь
                    How to Avoid Colloquial (Informal) Writing - wikiHow
                    DIAC-15.04.2012, CO -24.05.2012, GRANT - 22.08.2012

                    Comment


                    • Сообщение от maritasha Посмотреть сообщение
                      И еще, почитайте больше о formal english, каких слов стоит избегать в эссе, например, здесь
                      How to Avoid Colloquial (Informal) Writing - wikiHow
                      После прочтения, стало еще больше каши в голове. Помогите разобраться, пожалуйста.

                      Этот ресурс гласит,

                      Avoid stage directions. Do not commence a letter by telling the recipient what you plan to do in the letter or begin an essay by telling the reader what the paper will discuss.
                      • "I am writing to you to ask you to. . . ."
                      • "This paper is going to talk about how. . .


                      Другие же преподы, в том числе и он-лайн говорят начинать formal letter:

                      Dear Sir/Madam,

                      I am composing to bla-bla...

                      Кому верить-то???

                      Comment


                      • Сообщение от HolyMolly Посмотреть сообщение
                        После прочтения, стало еще больше каши в голове. Помогите разобраться, пожалуйста.

                        Этот ресурс гласит,

                        Avoid stage directions. Do not commence a letter by telling the recipient what you plan to do in the letter or begin an essay by telling the reader what the paper will discuss.
                        • "I am writing to you to ask you to. . . ."
                        • "This paper is going to talk about how. . .


                        Другие же преподы, в том числе и он-лайн говорят начинать formal letter:

                        Dear Sir/Madam,

                        I am composing to bla-bla...

                        Кому верить-то???
                        Я думаю, что не стоит брать с этого ресурса информацию именно о структуре и порядке написания эссе. Здесь можно почерпнуть ряд слов-связок и найти синонимы к таким простым словам как, например, of course, because и т.д. Много раз уже давала ссылку на сайт со структурой эссе. Enda Tuomey's English Language Writing Website Если еще не читали - посмотрите, может чего новенького увидите.
                        DIAC-15.04.2012, CO -24.05.2012, GRANT - 22.08.2012

                        Comment


                        • Еще одно созрело. I am an essay box!

                          The best way to reduce the number of traffic accidents is to raise age limit for the younger drivers and lower age limit for the aged ones. Do you agree?

                          As a result of increasing number of cars on the roads today the amount of car accidents has dramatically raised. Many people believe that the main reasons for that are unlimited lower age for older drivers and too low age limit for young ones. This essay will examine demanding to maximize a lower age limit and to implement a higher one.

                          For the first glance it is obvious that young individuals tend to demonstrate their “mastery” while driving. Many of them ignore speed limits applied for dangerous distances of a road. Moreover, they often carry out unnecessary complex maneuvers those may lead to a catastrophe, especially when a traffic is extensive. Furthermore, their aggressive manner to drive allows them to identify themselves as an ace of the roads, that is not truth though. Thus, it is makes sense to deny them possessing driver license until their full mature, till 20, for instance.

                          From the other hand, the most of older drivers try to drive a car too much slowly, even on highways, due to their inability to concentrate their attention well. Consequently, others traffic participants having obstacles are forced either to follow them at the same speed or to change a lane doing redundant unsafe maneuver; both may lead to an accident soon or later. Therefore, sometimes it is absolutely reasonable to prohibit to drive a car to someone who is not an adequate driver.

                          Not all junior or senior drivers however behave on the roads these manners. A lot of them are excellent drivers independently of their age. Therefore, restricting them from car driving will discriminate them unfairly. The only we need to do is to examine their ability to drive well more thoroughly before to allow them to sit behind a steering wheel. Probably extra extreme driving classes are helpful here.

                          To summarize, there is no doubt that it is not a matter of an age to be a smart driver. I strongly believe this is very individual thing. Both old and young people could be experienced at their, and it is not necessary to implement new age restrictions to drive a car. The only we need is to test both these categories of drivers more carefully and learn them better. This will help us to save numerous lives.
                          Last edited by HolyMolly; 14.04.2011, 20:43.

                          Comment


                          • Сообщение от HolyMolly Посмотреть сообщение
                            Еще одно созрело. I am an essay box!

                            For the first glance it is obvious that young individuals tend to demonstrate their “mastery” while driving.

                            кажется At first glance

                            i ain't no one to judge you. just my 2 cents
                            16.04.11 - Listening:7.0 Reading:7.0 Writing:6 Speaking:5.5 Overall:6.5
                            Upcoming 9.07.11

                            Comment


                            • Сообщение от Bekzod Посмотреть сообщение
                              кажется At first glance

                              i ain't no one to judge you. just my 2 cents
                              Точно! Позорище-то какое.

                              Comment


                              • Сообщение от HolyMolly Посмотреть сообщение
                                Еще одно созрело. I am an essay box!

                                The best way to reduce the number of traffic accidents is to raise age limit for the younger drivers and lower age limit for the aged ones. Do you agree?

                                As a result of increasing number of cars on the roads today the amount of car accidents has dramatically raised. Many people believe that the main reasons for that are unlimited lower age for older drivers and (too) exceptionally low age limit for young ones. This essay will examine demands for maximization a lower age limit and for implementation a higher one.

                                (demanding - это adjective, требовательный по русски)
                                хотя, признаться вместо maximization и implementation a higher one я бы использовал варианты попроще вроде increase, grow, boost, lessen, reduction, deminish, decrease



                                (For) At first glance it is obvious that young individuals tend to demonstrate their “mastery” while driving. Many of them ignore speed limits applied for dangerous distances of a road. Moreover, they often carry out unnecessary complex maneuvers those (which?) (may) might lead to a catastrophe, especially when (without "a") traffic is extensive. Furthermore, their aggressive manner to drive allows them to identify themselves as an ace of the roads, that is commonly not truth though. Thus, it (is) makes sense to deny them possessing driver license until their full mature, till 20, for instance.

                                (From) On the other hand, the most of older drivers try to drive a car too much slowly, even on highways, due to their inability to concentrate their attention well. Consequently, others traffic participants, having obstacles on their way, are forced either to follow those elderly drivers at the same speed or to change a lane doing redundant unsafe maneuver movements ?; both might lead to an accident sooner or later. Therefore, sometimes it is absolutely reasonable to prohibit those individuals, who are not adequate enough, from driving a car.

                                Not all junior or senior drivers, however, behave on the roads these manners. A lot of them are excellent drivers independently of their age. Therefore, restricting them for car driving will discriminate them unfairly. The only we need to do is to examine their ability to drive well more thoroughly before allowing them to be sitting behind a steering wheel. Probably, extra extreme (extremal?) driving classes could be helpful in such a case.


                                Попробуем прилепить conditional2

                                If they took extremal driving classes, probably it could be utterly helpful in this particular situation.


                                To summarize, there is no doubt that it is not a matter of an age to be a smart driver. I strongly believe this is very individual thing. Both old and young people could be experienced at their (в этом месте не понял at their что?), and it is not necessary to implement new age restrictions on driving a car. The only we need is to test both these categories of drivers more carefully and learn them better. This will help us to save numerous lives.
                                В целом мне понравилось, всё красиво и понятно. Но:
                                1. Запятые - это ваши полбалла как минимум. Не забывайте про них.
                                2. Здесь ENGLISH PAGE - Verbs Followed by Gerunds список глаголов после которых может следовать герундий. Крайне полезная вещь.
                                3. Постарайтесь, когда что-либо пишете, смотреть в словаре именно примеры использования слов с предлогами. Предлоги, это, пожалуй самая загадочная вещь у них. Никакой закономерности нет, просто надо знать. Я выучил длинный список наиболее часто употребляемых предлогов с глаголами, чего и вам желаю. Ну, что-то вроде depend ON, ask FOR и т.д.
                                4. Кое-где я исправил утверждения на предположения. Не знаю, прав я или нет, я базируюсь на том, чему меня учат.

                                Успехов!
                                Last edited by ovel; 15.04.2011, 06:17.

                                Comment

                                Working...
                                X