Объявление

Collapse
No announcement yet.

My essay, проверьте, покритикуйте! Спасибо!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Время
  • Show
Clear All
new posts

  • Сообщение от Shtuchka Посмотреть сообщение
    Вы по ходу не поняли что я имею ввиду. Например одно из ваших сочинений Илья:

    Without capital punishment%our lives are less secure%and%crimes of violence increase. Capital punishment is essential to control violence in society. To what extent do you agree or disagree?

    Вы пишете intro:

    ... Some people believe that judicial execution is a necessary measure to
    ensure the safety of society and to curb the rate of violent crimes. In contrast, this essay will put forward the notion that capital punishment is ineffective in achieving these important goals. ...

    Тоесть вы сообщаете о чем будет вестись речь в эссе, но не от первого лица. А в conclusion уже четко сообщаете, что мол:

    In conclusion, I completely disagree that the practice of judicial execution

    Хотя можно и там и там написать от первого лица. Так вот в чем поинт?
    Какая разница, от первого лица я сообщаю, или не от первого В intro я чётко говорю, что в эссе будет показано, что capital punishment is ineffective in achieving these important goals (это моё мнение). Можно написать и I strongly disagree - главное, показать свою позицию в intro, т.к. этого требует задание.
    IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
    Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
    Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips

    Comment


    • Сообщение от Maimiti_Isabella Посмотреть сообщение
      Если честно, но не на какую. Вы откуда-то выудили тему, которая сформулирована совсем не по канонам IELTS, a скорее напоминает TOEFL. Соответственно непонятно как писать - как IELTS или как TOEFL?
      Спасибо за отзыв! Отзывы очень помогают понять примерный уровень и что можно сделать, чтобы сдать наконец экзамен. С пунктуацией и в самом деле есть проблемы, но я не думал, что это критично для желаемой 7.0.

      Уважаемые форумчане, покритикуйте, пожалуйста, мое творение. Тема в этот раз вроде IELTSовская, т.к. брал ее из одного из учебников.

      Some people claim that public museums and art galleries will not be needed because people can see historical objects and works of art by using a computer. Do you agree or disagree with this opinion?

      Many people are afraid that in the near future computers will take over the functions of museums and art galleries. I totally disagree with this opinion because, unlike museums, computers cannot provide sufficient and interactive information about historical objects and, furthermore, cannot create incredible atmosphere for the customers.

      The main reason why I am sure that computers cannot satisfy with complete information is that they can give us only the basic knowledge about the object. Indeed, in the Internet people can read only initial information about an exhibit. If they want to acquire more profound knowledge about the object, they will have to visit a museum. For instance, I recently visited a museum where I found a notable collection of ancient weapons. There I had a unique opportunity to touch these weapons, to hold them in my arms, to ask the guide about technical characteristics and his opinion about their effectiveness. I would have never found so much expert information in a computer.

      In addition, we should not forget that plenty of people visit museums and art galleries for their fascinating atmosphere. In these places customers can enjoy the atmosphere of the past, to feel how ancestors might have felt while doing something. These feelings are beyond words and people are ready to pay for that. That is why museums and art galleries will always be popular, technology cannot replace them.

      In conclusion, I am strongly convinced that art galleries and museums will remain in demand, their functions cannot be taken over by a computer. In these places a person can obtain comprehensive information about historical objects and can feel excited by its atmosphere.

      Самое главное, на какую примерно оценку это тянет? Заранее спасибо!
      Last edited by Antonn; 05.05.2016, 22:56.

      Comment


      • Antonn, у Вас ярый рунглиш местами, проблемы с артиклями и предлогами, скудноватый conclusion, ну и над аргументами (cohesion) стоит поработать. До 7ки ещё работать и работать, но это вполне реально
        IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
        Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
        Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips

        Comment


        • illi4, спасибо огромное за такой предметный разбор эссе. Что то чем дальше тренируюсь тем опять хуже получается...
          Step 1. 28.03.15 IELTS L6 R6 W6 S7
          Step 2. 01.09.15 ANZSCO 233611 Process Engineer (mining)
          Step 3 05.03.16 IELTS L7.5 R7 W7.5 S 7.5 (6.5->7.5), 21.05.16 L8.5, R8, W7.5, S6.5
          Step 4 29.05.16 EOI NSW (55 points) Submitted

          Comment


          • Сообщение от Тина Посмотреть сообщение
            illi4, спасибо огромное за такой предметный разбор эссе. Что то чем дальше тренируюсь тем опять хуже получается...
            Очень трудно оценить результаты из-за неправильно выставленных временных рамок. Попробуйте сравнить свой результат который, допустим, был год назад?

            Comment


            • Сообщение от mousesanya Посмотреть сообщение
              Очень трудно оценить результаты из-за неправильно выставленных временных рамок. Попробуйте сравнить свой результат который, допустим, был год назад?
              Конечно с годом назад не сравнить)))
              Но как то в последние недели хуже чем месяц назад..... а экзамен через 2 недели)))
              Step 1. 28.03.15 IELTS L6 R6 W6 S7
              Step 2. 01.09.15 ANZSCO 233611 Process Engineer (mining)
              Step 3 05.03.16 IELTS L7.5 R7 W7.5 S 7.5 (6.5->7.5), 21.05.16 L8.5, R8, W7.5, S6.5
              Step 4 29.05.16 EOI NSW (55 points) Submitted

              Comment


              • Сообщение от Тина Посмотреть сообщение
                illi4, спасибо огромное за такой предметный разбор эссе. Что то чем дальше тренируюсь тем опять хуже получается...
                Это субъективно. Концентрация/работа над ошибками = залог успеха/прогресса.
                EOI submitted 10.01.2016 | Invitation 22.01.2016 | Lodged for 189 visa 11.03.2016 | 28.08.2017 Grant
                2015.12 IELTS SI L7.5/R7.5/W7.0/S7.5
                2014.06 261312 ACS Program Developer

                Comment


                • Если еще кто не видел , то посмотрите
                  https://app.grammarly.com/
                  главное только пользоваться после написания эссе , а не вовремя.

                  там конечно не всё идеально , но точно получше worda или wordcounter.net
                  IELTS A 2011 - 6/6/5.5/6.5
                  IELTS GT 30.05.2015 - 9/8/6.5/7.5(6.5) appeal
                  IELTS GT 26.09.2015 - 8.5/9/7.5/7
                  PTE A. 29.10.2015 - L67/R81/W71/S69

                  Comment


                  • Добрый день!

                    Уважаемые форумчане, можете ли проверить текст эссе и дать вашу оценку? Тема взята с ieltsliz:

                    There seems to be an increasing number of serious crimes committed each year. While some think the best way is to use the death penalty as a deterrent, many people believe that other measures will be needed.
                    Discuss both sides.


                    Сам текст:

                    In recent times the number of serious crimes is rising, so that this induce many concerns all over the society. The debate over this topic seems to consist of two irreconcilable camps. Many reckon it might be prevented by death sentence only. Others think that there some other ways to deal with it. Both sides of the argument will be analyzed before a logical conclusion is drawn.

                    From one point of view, only a fear of loosing own life would stop violent crimes. No other ways will lead to decreasing a criminality. Offenders couldn’t be stopped not by a risk of lifetime sentence nor by social blame. An eye for an eye principle worked effectively for long time and now society shouldn’t deny it.

                    From another perspective, death penalty is not the only measure that could prevent people against committing a crime. For instance, increasing peoples’ social status could be considered as one of such measures. It is not a secret, that majority of crimes are taken by less educated people with low wealth. Government must accept free educational programs which would be directed to most poor population. This will inevitably rise their wealth and thus will prevent them from committing a crime.

                    In conclusion, there are merits to both sides of the argument over whether to accept death sentence as most favorable way to reduce criminal level or choose other measures for this. It seems that while humanism spreads, old fashioned ideas of death punishment will be applied less and less. More likely, modern approaches of crime preventing will be used.

                    Критика более чем приветствуется. Заранее спасибо!

                    Comment


                    • Покритикуйте, пожалуйста.
                      Буду благодарна любым отзывам.

                      More and more students chose to move to other countries to study their higher education. Do you think the advantages of this outweigh its disadvantages?

                      Nowadays there is a clear trend among school graduators to study abroad. Number of those who decide to get their higher education in other country has increased significantly. I strongly believe that benefits of studying abroad outweigh its drawbacks. Analysing both the quality of education and learning foreign language will show this.


                      The most important argument for studying abroad is the quality of the educational process. In some developed countries more advanced and innovative methods of teaching are applied by universities and schools. For example, online libraries help students to find any available information on a subject in one click. Such tools help students to save a lot of time and there is no need to waste their time searching archives of conventional libraries. Instead, they can focus on other subjects. Thus this makes it clear how innovative methods can improve the learning process and the quality of education.


                      The other benefit to be considered is that in other country students will be able to learn a foreign language in a more effective way. Communication with native speakers of that country will boost the process. For instance, attending lectures will improve students’ listening skills or living in a host family will break a barrier for those who are hesitant to speak. This is something which can be done in a foreign country only. That is why learning foreign language abroad is the most productive way of learning and may bring better results.


                      In conclusion, by studying in other countries students benefit from high quality education offered by advanced universities and schools, as well as from the environment which helps them to learn foreign language. All these will help students to develop required skills and to succeed in their future career.
                      25.06.16 IELTS Academic L8.5 R7.5 W7 S7 O7.5

                      Comment


                      • Mitt, как-то плохо всё - много ошибок в разных областях, увы, которые шаблоном не исправить.
                        Даже не знаю, какой совет дать, кроме "учите английский" и "проверяйте эссе с проф. преподавателем".
                        IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
                        Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
                        Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips

                        Comment


                        • Сообщение от Mitt Посмотреть сообщение
                          ....
                          Согласна с illi4, но шанс получить 6 есть за счет приличного словарного запаса и некоторых 'удачных' предложений. С другой стороны, сильно подозреваю, что данное эссе писалось со словарем и другими 'подручными' средствами.
                          ____________
                          Сообщение от bolo83
                          всезнающая дама предпенсионного возраста, которая сама непонятно как попала в Австралию

                          Comment


                          • Сообщение от WinSoft Посмотреть сообщение
                            More and more students chose to move to other countries to study their higher education. Do you think the advantages of this outweigh its disadvantages?
                            Вы простите, но когда я вижу такое, я даже не читаю дальше.
                            ____________
                            Сообщение от bolo83
                            всезнающая дама предпенсионного возраста, которая сама непонятно как попала в Австралию

                            Comment


                            • Сообщение от illi4 Посмотреть сообщение
                              Mitt, как-то плохо всё - много ошибок в разных областях, увы, которые шаблоном не исправить.
                              Даже не знаю, какой совет дать, кроме "учите английский" и "проверяйте эссе с проф. преподавателем".
                              Занимаюсь. Видимо предстоит долгий путь... Спасибо!

                              Сообщение от Maimiti_Isabella Посмотреть сообщение
                              сильно подозреваю, что данное эссе писалось со словарем и другими 'подручными' средствами.
                              Спасибо. Как раз пишу без словаря. Но у меня в основном навыки пассивные, нужна практика в письменном и устном общении, нарабатываю.

                              Comment


                              • Winsoft,
                                1. Артикли местами.
                                2. Обстоятельство времени \ места ставите не туда, куда нужно.
                                3. Логика местами страдает. Например, про онлайн - зачем ехать куда-то учиться, если есть онлайн образование? Или, например, тезис про will be able to learn a foreign language in a more effective way - лучше было бы сказать, что учёба за рубежом позволяет эффективно освоить иностранный язык (немного разные тезисы).
                                4. Иногда в одном предложении повторяются одни слова (time-time, learning-learning).
                                5. Предложения местами корявые и перегруженные (например, первое в conclusion).
                                IELTS: L9/R8.5/W8/S8.5, история + материалы.
                                Visa lodged 17.01.15. Form 80: 03.02.14, medicals 05.04.15, grant 08.10.15.
                                Как я искал работу в Сиднее; Sydney - hints & tips

                                Comment

                                Working...
                                X